It's a blizzard outside!

I måndags så var jag och handlade halva dagen så då fick hundarna vara hos mamma och pappa med de andra hundarna, men där kan de ju vara ute och leka hela tiden om de vill på stora inhägnade bakgården.

Igår tisdag så fick hundarna gå 30 min var med klövjeväska, gick med dem en och en. Vikten var en apelsin och ett mindre blockljus på var sida. Bailey har burit väska ganska mycket förut men nu har han inte gjort det på ett år. Taurus har inte burit väska förut, brukar vänta tills de är röntgade och klara. Han undrade vad det var för konstigt på ryggen så han bockade som en häst, lät honom göra det innan jag kopplade honom så han fick känna efter vad det var för något. Han var lugn hela promenaden. Bailey fick gå som nr 2 och han älskar att bära så han var lika happy och intensiv som vanligt =) På kvällen efter middagen så lekte hundarna med Gus här utanför.

Imorse så skuttade jag ur sängen och gick på promenad i 40 min innan  frukost, brukar annars bara gå en snabb pinkis och sen längre promenad (1-2 timmar) på e.m, men det var tur att jag tog en aningen längre promis på en gång, för nu snöar det vågrätt ute.. det ska komma ca 30 cm snö och på ett par timmar har det redan kommit en dryg dm. Nice. Snö och kyla gör mig ingenting, jag älskar det! Men så öppet som vi bor så kan vinden vara rent ut sagt vidrig! Inget mysigt promenad väder. Men vi har faktiskt varit ute och lekt i snön utanför huset iaf så hundarna inte har alltför tråkigt.

Ikväll så ska vi till ett ridhus och träna som ligger ca 3 min med bil från oss, perfekt =) Eller ja, det kanske tar lite längre tid med femtioelva meter snö på vägen. Det är nykvarns lokala klubb som hyr ridhuset åt medlemmarna på onsdagkvällar och ibland helger, jag är medlem där också förutom SBK.
På tal om SBK så blev jag uppringd i söndags och tillfrågad om jag vill vara en av suppleanterna i styrelsen för hemmaklubben Södertälje BK. jag tackade ja. Mitt hjärta ligger hos min klubb.

Sådär, tråkigt inlägg men det blir mer till helgen!
På fredag börjar jag utbilda mig till problemhundskonsult hos Daily Dog!
Åsa och Modde hade jag under min isntruktörsutbildning när de fortfarande jobbade för Hundens Hus, de är fantastiska hundtränare som sedan startade eget. Riktigt pedagogiska lärare med stor kunskap, man vill inte gå hem när dagen är slut! När jag var på brukslägret hos dem i November så sa de att de ville ha mig med på utbildningen. Sagt och gjort.

Det kommer ta ett år och vi ses tre dagar per månad 10-18. Låter kanske lite men det blir en hel del. Det är 12 block med sammanlagt 288 lärarledda timmar inkl praktik. Sen tillkommer 65 timmar hemarbete och ett 15-tal böcker som kurslitteratur att läsa. Sen är det ut i verkligheten och skaffa sig erfarenheten också!
Påbörjade problemhundskonsult hos Hundens Hus hösten 2008 men jag hoppade av då jag kände att jag ville lägga min tid på Taurus eftersom jag precis hade fått hem honom då. Men nu kan jag köra på igen med det jag brinner för- hundens beteende. Ser fram emot alla aha-upplevelser. Har haft en del utbildning om problembeteenden redan, men nu blir det så mycket mer och så mycket mer intensivt.

Har även anmält mig till en Läsa hund-kurs hos Daily dog, spelar ingen roll hur mycket jag redan kan, eller att jag nu har ett ganska tränat öga som ser vad som händer hundar imellan, man kan ALLTID lära sig mer.

Lite bilder från i söndags också..





Hundarna har alltid stenkoll på Lillans dotter som år åtta :) Världens bästa barnvakter.
















Söt bild med lilla mini-me bredvid ;)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0